Tentoonstelling tijdens Open-monumenten dag 10 september 2022

Ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van de iconenschool Moeder Gods van de Tederheid wordt er tijdens openmonumentendag (zaterdag 10 september van 10u tot 16u) een overzichtstentoonstelling gehouden in de Vitus- en Willibrord kerk van het werk van de leden van de school. Ter gelegenheid van dit jubileum is er een boek verschenen over de… Continue reading Tentoonstelling tijdens Open-monumenten dag 10 september 2022

Ikonenwijding 20 februari 2022

Vandaag werden 8 ikonen gewijd en werd stil gestaan bij ons 20-jarig bestaan. Na de wijding was er cake en taart in het Anna gebouw. Als je de volgende link kopieert, kun je de wijding bekijken op Youtube: https://youtu.be/u1VDBMnO_Tc

Ikonenwijding 24 november 2019

Acht ikonen werden er gewijd op deze dag. De eerste voor Joyce. Na afloop hadden we koffie met gebak met familie en vrienden van de leden van de school in de Schaapskooi.

Ikonenwijding 11 februari 2018

Op zondag 11 februari 2018 heeft pastor Jaakke 6 ikonen gewijd. Dit keer stonden ze opgesteld voor het altaar. Later hebben we de ikonen tentoongesteld in het Anna gebouw tijdens de koffie aldaar.

Ikonenwijding 22 januari 2017

Op zondag 22 januari 2017 werden drie ikonen gewijd door pastoor Dresmé tijdens de eucharistie viering van 11 uur. Het was de eerste ikoon voor Wendy. Yvonne had de icoon van Don Bosco gemaakt voor haar man Franz en Monica had de aartsengel Michaël gemaakt voor haar zus Julia die 65 werd.

Ikonenwijding 21 februari 2016

Zes ikonen, Moeder Gods van de Tederheid, Moeder Gods Korsun, de Goede Herder, H. Mattheüs, de Heilige Familie en Moeder Gods overvloeiende kelk, werden op 21 februari 2016 gewijd door pastoor Dresmé tijdens de eucharistie viering van 11 uur. De laatste ikoon was een geschenk voor de zoon van Theresia ter gelegenheid van zijn priester… Continue reading Ikonenwijding 21 februari 2016

Ikonenwijding 23 september 2013

Tijdens de eucharistie viering werden 6 ikonen gewijd en ook de organist Fried Bakker werd gehuldigd. Twee van Mary, aartsengel Michaël en een Moeder Gods voorspraak, twee van Henk, de Drieëenheid en de Uiterste Deemoed, en een van Yvonne, Moeder Gods Yaroslav.

Open monumentendag 31 augustus 2013

Uitgenodigd door de Gereformeerde kerk in Loosdrecht hebben Anja en Monica een tentoonstelling gehouden van ikonen en een demonstratie gegeven van het schilderen van ikonen. Er was veel belangstelling vanuit de gemeenschap.